Utbyggnaden av Malmöexpressen, MEX, har havererat med trafik- och byggkaos som följd. Vitala knutpunkter står avstängda och inhägnade medan butiker i närheten går på knäna.
Malmöstyret menar att denna omfattande förändring av staden måste ske då de har visionen om Malmö som en halvmiljonstad 2050.
Vi sverigedemokrater menar att staden ska förändras utifrån verkliga behov, inte utifrån ideologiska, utopiska visioner.
Allt fler Malmöbor skönjar nu hur deras stad kommer att se ut när röken väl lagt sig: stora centrala områden stenlagda för Malmöexpressen och cykelautostrador.
Att äga, framföra och parkera sin bil blir mer eller mindre omöjligt. Och för detta betalar Malmös skattebetalare flera hundratals miljoner kronor.
SD Malmö röstade nej till MEX-utbyggnaden. Vi hade rätt.
När du besöker en webbplats kan den lagra eller hämta information från din webbläsare, mestadels i form av cookies. Det kan vara information om dig, dina preferenser eller din enhet och används oftast för att webbplatsen ska fungera korrekt. Informationen som samlas in om dig brukar inte kunna användas för att identifiera dig som individ, det kan dock ge dig en mer personlig webbupplevelse. Eftersom vi respekterar din integritet kan du välja att inte tillåta vissa typer av cookies.
Du kan även välja vilken typ av kakor du vill ha genom att klicka på Inställningar.
Läs vår integritetspolicyVälj vilken typ av kakor du vill acceptera. Ditt val kommer att sparas i ett år.
Läs vår integritetspolicyNödvändiga cookies låter dig använda webbplatsen genom att aktivera grundläggande funktioner, såsom sidnavigering och åtkomst till säkra områden på webbplatsen. Webbplatsen fungerar inte korrekt utan dessa cookies.
Cookies för statistik hjälper en webbplatsägare att förstå hur besökare interagerar med webbplatser genom att samla och rapportera in information anonymt.
För att vår webbplats ska prestera så bra som möjligt under ditt besök. Om du nekar de här kakorna kommer viss funktionalitet att försvinna från webbplatsen.
Cookies för marknadsföring används för att spåra besökare på webbplatser. Avsikten är att visa annonser som är relevanta och engagerande för enskilda användare, och därmed mer värdefull för utgivare och tredjepartsannonsörer.