SD Norrtälje ökar mest opinionen!

Idag publicerade Norrtelje Tidning en lokal opinionsundersökning som beställts från Novus, resultatet talar sitt tydliga språk.

Den stora vinnaren är Sverigedemokraterna, som ökar mest av alla partier i kommunen. Enligt undersökningen skulle vi få 23,2 % i kommunvalet, jämfört med 19,19 % i valet 2022. Ett fantastiskt styrkebesked!Undersökningen visar också att Liberalernas förtroende hos väljarna är kraftigt skadat efter alla deras turer, spräcka ett välfungerande Tidöstyre och beslutet att samarbeta med vänsterpartierna S, C, MP och V. Liberalerna landar på 1,8 % och skulle därmed åka ur kommunfullmäktige i Norrtälje.Siffrorna visar dessutom att det nuvarande vänsterstyret, S, C, L MP, och V – inte når majoritet, utan samlar endast 47,8 % totalt.Det här är ett tydligt kvitto på att vårt hårda arbete gör skillnad. Alla samtal, debatter, kampanjer och möten med kommuninvånarna har betydelse och fler och fler vill se förändring i Norrtälje kommun.Mycket kan fortfarande hända fram till valdagen, men en sak är säker, vi kommer ge allt och lite till.Den 13 september är det dags att byta ut vänsterstyret!Bli medlem du också och var med och gör skillnad!https://www.sd.se/bli-medlem/Källa: Norrtelje Tidning / Novus