SD: Norrtälje sjukhus byggs för litet, nu reagerar även 47 läkare

Gör om, gör rätt!

Sverigedemokraterna har lyft frågan om Norrtälje sjukhus framtid ett flertal gånger för att vi sett vart det är på väg, dvs att Socialdemokraternas planerade utbyggnad riskerar att bli alldeles för liten för att möta vårdbehoven. Nu säger 47 läkare på sjukhuset samma sak; För få vårdplatser, för liten operationskapacitet och viktiga behov som skjuts på framtiden. Samtidigt försöker Socialdemokraterna sälja in detta som en stor framtidssatsning, men Norrtälje sjukhus får inte reduceras till att bli ett (s)kyltfönster inför valet. Särskilt inte när satsningen riskerar bli ett misslyckande. Våra invånare förtjänar bättre än så.Engagemanget för Norrtälje sjukhus är stort. För oss som bor här handlar det om trygghet på riktigt. Vi kommer fortsätta granska och driva på för att sjukhuset får den utbyggnad som behövs, så att både patienter och personal får den vård och arbetsmiljö de förtjänar.

Se hela videon med Andrea Kronvall som berättar om detta på facebook HÄR.

Läs gärna de senaste debattartiklarna av regionpolitikerna Britt-Mari Canhasi (SD) och Msciwoj Swigon (SD) här: https://www.norrteljetidning.se/…/sd-s-lovar-framtidens…

och tidigare artiklar på ämnet: